ATLASNET MTÜ ÕPPEKAVA
1. Õppekava nimetus: Inglise keele C1-taseme eksamiks ettevalmistav kursus
2. Õppekava rühm: Keeleõpe
3. Õpiväljundid
Koolituse läbinu mõistab pikki ja keerukaid tekste, tabab ka varjatud tähendust. Oskab end spontaanselt ja ladusalt mõistetavaks teha, väljendeid eriti otsimata. Oskab kasutada keelt paindlikult ja tulemuslikult nii avalikes, õpi- kui ka tööoludes. Oskab luua selget, loogilist, üksikasjalikku teksti keerukatel teemadel, kasutades sidusvahendeid ja sidusust loovaid võtteid. Koolitatav on ettevalmistatud inglise keele С1 tasemeeksamiks.
4. Õpingute alustamise tingimused: kursusele registreerumine ja koolitusfirmasisene vestlus.
5. Õppe kogumaht
Õppe kogumaht on 150 akadeemilist tundi, millest 100 on kontakttundi ning 50 tundi iseseisvat ja praktilist tööd, kus õppija teeb teste, vaatab ja kuulab inglisekeelseid saateid, loeb artikleid ning erialast- ja ilukirjandust, teeb nendest ülevaateid, kirjutab esseesid ning koostab ettekandeid etteantud teemal.
6. Õppesisu
6.1 Temaatika
Isikututvustus
Enda tutvustamine vastavalt suhtlusolukorrale: elulugu, hariduskäik, tegevusala, elukutse valik, perekond ja sugulased (rollid peres, vanemate roll, tööjaotus, põlvkondade side, väärtuskasvatus, peretraditsioonid, kodukultuur, armastus, abielu, lapsed).
Igapäevaelu, kodu ja kodukoht
Majapidamine ja kodutööde tegemine, naiste-meeste rollid. Tööpäev, aja planeerimine. Probleemolukorrad ning nende lahendamine. Kodu ja koduümbrus (valik, plussid-miinused, plaanid jm). Kodu ja elamistingimused, kinnisvaraturg (kinnisvaratehingute ja kinnisvara haldamisega seotud info, turvalisus, kindlustus).
Haridus
Omandatud haridus, eriala. Haridussüsteem ja õppimisvõimalused. Täienduskoolitus ja ümberõpe. Keelte ja arvuti õppimine. Õppimine välismaal. Õppemaks, õppelaen. Hariduse maksumus. Elukestev õpe. Haridusmuudatused.
Töö
Töökoht (asutuse ja tööalaste tegevuste tutvustamine), elukutse ja amet. Töökohustused. Töötaja õigused ja kohustused. Töökeskkond ja tingimused. Karjäär ja eneseteostus. Töö otsimine, töökonkurss, tööintervjuu, koolitused. Tööhõive (tööturuvõimalused, tööpuudus, tööjõupuudus, palgapoliitika, ületunnitöö, töölähetus, töökeskkond). Suhted kolleegidega töökollektiivis. Suhtlemine klientide ja partneritega. Läbirääkimised. Tööprobleemid ja nende lahendamine. Töökoosolekud (planeerimine, läbiviimine ja juhatamine). Karjääri planeerimine, edutamine. Juhtimine ja meeskonnatöö.
Vaba aeg, reisimine ja kultuur
Filmi-, teatri, ja kontsertide repertuaar, muusikastiilid, lauljad, ansamblid, muuseumid, näitused, raamatukogud jm kultuuriüritused, eelistused, arvustused. Internet, linnaruum, ehitised, haljastus. Meedia (TV ja raadiosaated, ajalehed ja ajakirjad, internet). Sportimisvõimalused ja spordiüritused: tervise-, rahva-, tippsport. Harrastused, harrastuste vajalikkus. Puhkuse veetmise viisid ja võimalused. Reisikuulutused, reisimarsruudi koostamine. Info hankimine. Majutus ja toitlustamine. Lemmikpaigad välismaal. Vaatamisväärtused. Reisielamused. Reisiprobleemide lahendamine. Kultuur ja kultuuritegelased. Ajaloo tähtsündmused ja -isikud.
Kaubandus, teenindus ja transport
Kaubandus ja ostuvõimalused. Tarbijaõigused, tarbijakaitse. Finantsteenused (pank, pangatoimingud, internetipank, makseviisid, järelmaks, laen, liising, kindlustus). Toidukaubad ja tarbekaubad, kasutusjuhendid. Reklaam. Side- ja infoteenused. Liiklus (liikluskultuur, era- ja ühistransport, teede korrashoid). Transpordisüsteem, eelised ja puudused. Liiklusolukord.
Toitumine
Toitlustusasutuste eelistused. Erinevate rahvaste köögid. Toitumisharjumused. Tervislik toitumine. Toiduvalmistamine.
Tervis ja heaolu
Tervishoid, töötervishoid. Terviseprobleemid, nende põhjused, ennetamine, arstiabi. Alternatiiv- meditsiin, loodusravimid. Vaktsineerimine. Tervislikud eluviisid. Läbipõlemine. Rekreatsioon.
Ühiskond, suhted ühiskonnas
Riik ja ühiskond (riigi ja riigiasutuste rollid). Kaitsevägi, teenistus kaitseväes. Asjaajamine ametiasutustes. Majanduselu ja ettevõtlus. Tööhõivekeskused, töötus. Euroopa Liit. Uudised maailmas. Aktuaalsed ühiskonnaprobleemid (poliitika, tööstus, põllumajandus, infoühiskond, politsei ja kohtusüsteem, haridus jm). Seadused, õigused ja kohustused. Maksusüsteem. Erakondade seisukohad.
Keskkond
Tarbimine ja keskkonnahoid (jäätmekäitlus, säästlik eluviis, elukeskkond, taaskasutus). Heategevus (vabatahtlike tegevus, varjupaigad, suurpered, puuetega inimesed). Sotsiaalsed probleemid (narkomaania, kodutud). Loodus, looduse ja keskkonna kaitse. Ilmastik ja kliima, aastaajad. Maa ja linn, keskkonnaprobleemid, säästlik eluviis. Rahvastik.
6.2 Keeleteadmised
Igas õppetunnis arendatakse inglise keele alaseid teadmisi ja oskusi, pannes põhirõhu töösituatsioonides vajaminevale keelele. Autentsete tekstide kasutamine seob õppetöö tihedalt keelekeskkonna ja kultuurikontekstiga. Iga õppeteemaga käib kaasas ka vastavasisuliste eksamitestide lahendamine. Grammatika omandatakse keele osaoskuste kaudu. Seletusi antakse vajaduse korral ja vastavalt õppijate vastuvõtuvõimele. Keelestruktuurid ei ole seotud konkreetsete teemadega, vaid neid omandatakse selle järgi, kuidas nad tasemekohases loomulikus keeles esinevad. Samade struktuuridega tegeldakse korduvalt eri teemade juures, mis tagab nende parema omandamise.
7. Õppekeskkonna kirjeldus:
Keeltekool Atlasnet tagab koolituse läbiviimiseks, seatud eesmärkide täitmiseks ja osalejate oskuste omandamiseks sobiva õppekeskkonna, vajalikud õppevahendid ja seadmed. Koolitusruumid, õppetehnika ja õppevahendid vastavad töötervishoiu ja tööohutuse seaduses sätestatud töötervishoiu ja ohutuse nõuetele.
8. Õppematerjalid
Koolitus baseerub õppekomplektil Cutting Edge Advanced, Sarah Cunningham, Peter Moor, Jonathan Bygrave. Lisamaterjalidena kasutame järgmisi väljaandeid ja veebipõhiseid materjale: aktuaalsed autentsed lugemis- ja kuulamistekstid ja koolitaja poolt koostatud õppematerjalid. C1 õppematerjalid põhinevad päevakajalisel meedial ning erinevatel ilukirjanduslikel tekstidel.
9. Lõpetamise tingimused ja väljastatavad dokumendid
Õpingute lõpetamise eelduseks on osalemine vähemalt 70%. Lisaks tuleb sooritada lõpueksam, mis koosneb suulisest ja kirjalikust osast, positiivsele tulemusele. Eksam loetakse sooritatuks, kui õppija saab vähemalt 60% võimalikust punktisummast.
Õpitulemusi hindab eesti keele õpetaja. Hinnatakse teadmiste, rääkimis- ja kuulamis- ja kirjutamisoskuste omandatust. Hindamisel arvestatakse:
a) omandatud teadmiste ja oskuste ulatust, rakendusoskust, õigsust, esitluse täpsust;
b) põhjendatust ja loogilisust;
c) iseseisvust teadmiste ning oskuste rakendamisel;
d) oskust oma teadmisi ning oskusi suuliselt ja kirjalikult väljendada;
e) vastuste õigsust, vigade arvu ja liiki.
Hindamisel võetakse aluseks järgmine protsendiskaala:
90 – 100% – Kui koolitatava suuline vastus, kirjalik töö vastab koolitatava õppe aluseks olevatele taotletavatele õpitulemustele täiel määral või ületab neid. Koolitatava vastus on õige ja täielik, loogiline ja mõtestatud, praktilises tegevuses ilmneb omandatu iseseisev rakendamine.
75–89% – Kui koolitatava suuline ja kirjalik oskus on üldiselt õige, loogiline ja mõtestatud, kuid pole täielik või esineb väiksemaid eksimusi, praktilises tegevuses jääb mõnel määral puudu iseseisvusest.
50–74% – Kui koolitatava oskusused on põhiosas õiged, põhioskused on omandatud, kuid teadmiste rakendamisel praktilises tegevuses esineb raskusi. Ta vajab juhendamist ja suunamist.
25–49% – Kui koolitatava vastuses on olulisi puudusi ja eksimusi, ta teeb rohkesti sisulisi vigu, ei suuda teadmisi rakendada ka suunamise ja juhendamise korral.
0–24 % – Koolitataval puuduvad nõutavad teadmised ja oskused ning koolitatava areng õpitulemuste osas puudub.
Koolituse läbimisel väljastatav dokument
1) vähemalt 70% kontakttundides osalenutele ja lõputesti edukalt sooritanutele (vähemalt 60%) väljastatakse tunnistus;
2) vähemalt 70% kontakttundides osalenutele, kelle lõputesti tulemus jääb alla 60% või kes ei ole lõputesti sooritanud, väljastatakse kursusel osalemist kinnitav tõend.
10. Koolituse läbiviimiseks vajaliku kvalifikatsiooni, õpi- või töökogemuse kirjeldus
Inglise keele kursusi viivad läbi varasema täiskasvanute õpetamise kogemusega inglise keele õpetajad.
Õppekava kinnitamise aeg: 01.02.2019